yükleniyor

Firmaların Instagram satışı için yaptığı hatalar

Instagram'da satış odaklı firmaların yapmış olduğu hatalar, firmaların bu yol üzerinde elde ettikleri başarı ve geri dönüşümlerin zamanla azalmasına neden oluyor. Firmaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram paylaşım hataları, firmaların hem zaman hem de para kaybetmesinde önemli rol oynuyor. Günlük paylaşımlarda çok sık yapılan bu hataların ne olduğunu anlayabilmemiz için öncelikle bu hataların neler olduğunu iyi bilmek gerekiyor.

1. Profil bilgileriniz çok iyi düzenlenmeli

Profil bilgileriniz, takipçileriniz ya da sizi tanımak bilmek isteyen ve sizi farklı kanallardan bulan kişiler tarafından ziyaret edilir. Hesabınız işletme hesabına geçiş yaptı ise profilinizi kaç kişi ziyaret etti bu tür istatistik bilgilerini profilinizde görebilirsiniz. Sayfanıza gelen ziyaretçileri bilgi sahibi yapmak ve markanız ile ilgili bilgiyi vermek için profilinizi en iyi anlaşılır bir şekilde düzenleyip ziyaret sahiplerinize sunmalısınız.

2. Hashtag # kullanımının yanlış olması

Etiketleme ya da Hashtag’lerin doğru kullanımı sizlere  takipçi ve etkileşim sağlamış olsa da yanlış kullanım yapıldığında herhangi bir getirisi olmayacağı gibi zaman kaybına da neden olacaktır.  Hashtag seçimi yaparken, paylaşım başına 5 ile 10 arasında Hashtag kullanmanız etkiliyken; seçiminizi yaparken markanız, ürününüz ya da gönderinizle ilgili olabilecek ve sizin hedef kitlenize uygun olabilecek Hashtag seçimlerini yapmaya özen göstermelisiniz.


3. Instagram Hikayeler özelliğini düzenli ya da hiç kullanmamak

Instagram’ın en popüler ve en çok kullanılan özelliği şu sıralar Hikayeler bölümü ve bu özellik bir süre daha popüler bir şekilde kullanılmaya devam edecek. Bu nedenle de pazarlama çalışmalarınıza Instagram Hikayelerini dahil etmeniz ve burada paylaşımlar yapmanız oldukça önemli. 


4. Çok fazla satış odaklı olmak

Bir e-ticaret firması olarak Instagram ya da sosyal medya pazarlamadaki amacınız satış olabilir; ancak Instagram hataları arasında yer alan maddelerden biri de çok fazla satış odaklı olmak.

Siz bir marka olarak ürününüzü satmak istiyor olabilirsiniz; ancak Instagram’ın aslında kullanıcılar için bir platform olduğunu ve onların da bu mecrayı keyif almak ve vakit geçirmek için kullandıklarını unutmamanız gerekiyor. Kullanıcılar için bir ürün satın alma fikri burada geri planda kalıyor.

Bir marka olarak, tüketicilere satın alabilecekleri ürün alternatifleri sunuyor olsanız da; aslında onlarla etkileşime girebilecek ve onlarla iletişim kurabilecek içerik paylaşımları da yapmalısınız.

Burada bir komünite oluşturmayı başardığınızda ve sadık takipçi kitleleriniz olduğunda satış zaten kendiliğinden gelmeye başlayacaktır. Fakat sürekli olarak takipçilerinizi satın almaya zorlamanız, beklediğiniz sonuçları alamamanıza neden olur.

5. Düşük çözünürlüklü fotoğraf paylaşımları yapmak

Instagram hataları söz konusu olduğunda özellikle üzerinde durmamanız gereken konulardan biri de düşük çözünürlüklü fotoğraflar. Instagram’ın asıl amacı fotoğraf paylaşımları üzerine kurulu ve bu nedenle de paylaştığınız fotoğrafın kalitesinin önemi bulunuyor. Fotoğrafın düşük çözünürlüklü olması, kalitesiz ve anlaşılmaz olması doğal olarak etkileşimlerin de düşmesine neden olacaktır. Bu sebeple de fotoğraf seçimlerinize özellikle dikkat etmeniz gerekir.



Hizmetlerimiz ve çözümlerimiz hakkında daha detaylı bilgi almak için hemen bize ulaşın.

X

Müşteri Paneli

Şifremi Unuttum!

Henüz Hesabınız Yok mu?

Hemen Hesap Oluştur!